Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

AÏSHA DEVI, Death Is Home

Dicono che il meticciato sia la migliore soluzione per la continuazione della specie. Arricchisce, rinforza, apre. Lavorando su una base di circa 7000km arriva al terzo album Aïsha Devi, produttrice e artista a tutto tondo, radici nepalesi e domicilio elvetico, dove da Ginevra muove le fila di Danse Noire. Death Is Home è suono elettronico, gioco di specchi e fumi d’incenso. Il suono è preciso e pungente, sfuggente e rituale. È un disco dove Aïsha tesse fili che in qualche modo la riavvicinano a una figura paterna mai conosciuta, tra l’altro un percussionista. Questa spinta trance ed ascetica conduce chi ascolta in una condizione dove forse il movimento di energie potrebbe avvicinare queste entità. Musica soul, che prende dalle tradizioni e dalle tecnologie per rendere più luminoso il proprio messaggio. Con Unborn Yet Alive c’è un cambio d’atmosfera, con un twang fragoroso che incrocia Oriente ed Occidente in un gorgo intenso e profondo. I brani sono spettrali ed intensi, abbattono i confini ed uniscono luoghi dove parole come culto, trascendenza e battito assumono significati ambivalenti, creando comunioni inaspettate. Un disco di ritmo, profondità, ispirazione. Bello sarebbe viverlo nelle sue due accezioni, nel basement di Danse Noire e in un dancefloor a Katmandú, ma anche in una sera solitaria, in auto o in cuffia, trasporta in luoghi mai visti.