Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

AIDAN BAKER, Already Drowning

Aidan Baker

Questa volta Aidan Baker prova a vedere che succede a includere voci femminili nella sua musica, di nuovo leggermente più vicina alla forma canzone, com’era accaduto per l’ultimo Nadja. Ogni brano una cantante, ogni brano una storia legata alle ninfe. Due le collaborazioni di lusso: Jessica Bailiff, purtroppo non indimenticabile, e Carla Bozulich, molto più a nudo e convincente. I pezzi – che ereditano l’inconfondibile impronta malinconica del chitarrista canadese trapiantato a Berlino – rappresentano il tentativo di cucire insieme post-rock, (insoliti) fumi jazz, ambient e qualche botta di elettricità. Aidan cerca anche di sposare il suo minimalismo con violini e fiati, che aiutano a variare la ricetta della sua produzione sterminata. La voce più interessante è quella di Geneviève Castrée in “Tout Juste Sous La Surface, Je Guette”, sofferente e bambina, in perfetta simbiosi sia con la tristezza generale del brano, sia coi suoi crescendo brucianti: decisamente il più nadjesco dei pezzi di Already Drowning. Interessante anche il folk sui generis di “Mein Zwilling, Mein Verlorener” (Joanna Kupnicka dei Cold Hand ci mette voce e fisarmonica), altro momento inusuale nella storia di Baker. Ha vinto lui, anche questa volta.