Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A B I T A T, Cantare Come La Prima Volta, Urlare Come Se Fosse Vita

Non farsi prendere dallo sconforto quando si è pienamente coscienti di essere attorniati da macerie è un bello sforzo. Trovare in tutto questo lo spunto per un basilare accenno di reazione lo è ancora di più. Probabilmente è questo il motore che anima questo nuovo tassello del sobillante sottobosco delle autoproduzioni qualcosa-core pugliese. Il duo chitarra/batteria tarantino è autore di uno screamo abbastanza conciso che fa largo uso di espansioni post-rock e compressioni noise, situandosi in un punto imprecisato comune a Envy, Laquiete e in parte Crash Of Rhinos, giusto per fare qualche nome, evitando però eccessivi slanci emo/zionali. Il sound è teso, costruito con poche note di chitarra e sostenuto da una batteria nervosa e incessante. Un impeto frustrato che attraversa l’inquietudine amara delle brevi ma frequenti aperture e rarefazioni, mettendo in scena quella sorta di dialettica – accennata all’inizio – tra un generale sentimento di sconfitta (tema ricorrente nel genere di riferimento della band) e un istintivo quanto necessario moto di ribellione.

Quello degli Abitat è un esordio che non nasconde una forte aderenza a un canone ampiamente sviscerato in questi anni in ambito post-hc, ma rimane un piccolo disco lucido ed autentico, perfetto viatico per farsi coraggio e cercare di attraversare questi tempi incerti.