Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

WORA WORA WASHINGTON, Radical Bending

Radical Bending

Tre anni dopo il loro debutto Technolovers, i veneziani Wora Wora Washington ritornano con un nuovo album intitolato Radical Bending, che non si discosta molto dal precedente e presenta otto inediti nei quali tiro e potenza sono l’elemento principale. I Wora Wora musicalmente mischiano intuizioni indie-rock anglosassoni con inserti synth-electro, e il risultato non è male. L’unica nota che mi sento di lasciare è che la volontà di avere il suono al limite della compressione mi ha disturbato, perché i pezzi alla fine sembrano avere la stessa impronta. Anche nel caso di “Flowing And Fresh”, in realtà un mid tempo che si muove tra atmosfere trasognate e rumori synth, l’effetto è così “urlato” che farebbe suonare un disco di Brian Eno come uno dei Prodigy. Secondo me questa volontà di focalizzarsi sull’effetto finale fa sentire la mancanza della ricerca melodica, quella che permette a un pezzo di essere ricordato dopo l’ascolto. Anche la voce tende a non avere una linea melodica, è più declamante/urlata e io, alla resa dei conti, mi ricordo che i Wora Wora Washington sono quelli che hanno un tiro della madonna, ma poco di più. Secondo me, il trio formato da Marco De Rossi, Giorgio Trez e Matteo Scarpa potrebbe avere molte più cartucce da sparare.