Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

TRUPA TRUPA, Headache

TRUPA TRUPA, Headache

Quartetto proveniente dalla Polonia, questo dei Trupa Trupa, che dopo un paio di lavori autoprodotti fa il suo debutto per l’inglese Blue Tapes (un nastro con quest’etichetta lo hanno pubblicato pure i Father Murphy). La proposta è in fondo abbastanza semplice: pezzi con predominanza di chitarre che fanno tanto anni Novanta (“Sky Is Falling” sembra uscita dalla penna dei Pavement, per dire), testi tra il sofferto e l’intimismo spinto, e rimandi al canto ieratico di Michael Gira (la lenta ed interessante “Halleyesonme”, o la cantilena della traccia che dà il titolo al disco). Lo stile in sostanza rimane quello, con le chitarre che rincorrono sempre la melodia, anche nella lunga “Getting Older” e nella sofferta “Wasteland”, anche se compare, quasi inaspettatamente, una voglia di provare a smarcarsi dalla classica forma canzone nella conclusiva, e dai toni più ripetitivi, “Picture Yourself”, e infatti la proposta migliora in maniera netta. Li attendiamo al prossimo album, magari avranno idee ancora più a fuoco (qui ce ne sono un bel po’, ma il tutto pecca in parte di prolissità), ce lo auguriamo.