Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

TEATRO SATANICO, XX

Teatro Satanico

Devis “deviLs” Granziera, figura  – tanto sotterranea quanto importante – che ha imperversato sin dai primissimi Novanta nella scena tardo-industriale italiana e ancor prima col movimento pandemico del T.O.P.Y., saluta su Nedac i vent’anni del suo progetto Teatro Satanico, coadiuvato da Roberto “Kalamun” Pasini e Mauro Martinuz. Dalle esternazioni malsane degli esordi a questo ultimo XX, passando dall’ovunque ben accolto Fatwa (2012), la dichiarazione d’intenti del Teatro Satanico riguarda sempre la dissacrazione di qualsivoglia dogma musicale e una ricerca creativa sempre in contatto con urgenze espressive interiori.

Le cinque tracce inedite sul lato A di quest’edizione in vinile sono scorci di disinibito synth-pop “autoriale” a sfondo industrial che, ad esempio in “Teatro Della Memoria”, strizza l’occhio a certi lavori dei Throbbing Gristle come “United” o “Distant Dreams pt2”. Eccellenti i testi: da autentico maudit in “Mondo Cane” (non solo un omaggio a Yves Klein, ma anche un canto di manifesta inconciliabilità con lo stato di coma senziente della gente), intrisi di nichilismo in “La Farmacia Dell’Angelo”, di condanna alle derive ideologiche ne “L’Occidente”.

Per concludere, e festeggiare, sul lato B ci sono due brani del lontano 1993 (“Confesso Tutto!” e “Comandante Bruno”), perché il futuro si costruisce sulle basi del passato e – a giudicare dalla maturità di XX – questo è un passato di quelli forti.

 Tracklist

Lato A

2013 – Teatro Satanico

01. Mondo Cane (à Yves Klein)
02. Il Teatro della Memoria
03. La Farmacia dell’Angelo
04. The Owl
05. L’Occidente

Lato B

1993 – Teatro Satanico Charles Manson

01. Comandante Bruno
02. Confesso tutto!