Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

SEC_, Outflow

SEC_

Esiste, in musica, un limbo dove, per gli esuli dalle sonorità convenzionali, il termine “sperimentale” diventa il modo per esplorare confini ancora non circoscritti. Territori ibridi sui quali si muovono sapientemente molti italiani: chi affascinato dall’interazione con tecnologie odierne (Ennio Mazzon), chi si rifà a ispirazioni elettro-acustiche para-contemporanee (Vipcancro) e chi invece su questi bordi sottili riesce a camminare da perfetto funambolo. Se dovessi scegliere una categoria per Mimmo SEC_ Napolitano, lo metterei proprio in quest’ultima. Uno a suo modo outsider, anche se le sue collaborazioni potrebbero dire il contrario: oltre alla militanza nella NapoIi Improvvisa! con Aspec(t) e Strongly Imploded, menzioniamo l’esperienza con Ken Vandermark (Spaceways Inc.) nei Rara Avis, poi quelle con Dave Phillips, Andy Guhl e, per stare vicino alle sonorità più brutali di stanza su The New Noise, quella con gli Psychofagist de Il Secondo Tragico. Indizi come l’utilizzo di “strumenti” come TV CRT ci dicono qualcosa riguardo influenze provenienti dalla cracked everyday electronics, la cui la paternità è del non a caso già citato fondatore dei Voice Crack Andy Guhl. La manipolazione analogica, invece, riporta a pratiche concrète, lontane comunque da canovacci manieristi di sorta, creando coni d’ombra elettro-acustici di noise virulento dal taglio power electronics o affiliato alle discendenze nipponiche, del tipo no-input mixing board, la cosiddetta corrente “Onkyo”, che tradotto significa: feedback a manetta.

Ecco, Outflow per dEN Records e Heart & Crossbone è in sintesi tutto questo. Aggiungeteci un bel packaging, il cui font creato ad hoc da Davide Soldarini sembra riassumere l’approccio “forma non-forma” e sghembo di Mimmo.

Tracklist

01. Send
02. Dispersion
03. Boundaries
04. Return
05. Evacuation
06. Outflow
07. Interruption