Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

RETINA.IT, De Occulta Philosophia Vol. 1

Retina

Torna il duo pompeiano con questo nuovo 12” per la spagnola Semantica Records (uscite per Vladislav Delay, Surgeon, Abdulla Rashim). È un periodo fecondo per loro, da poco aveva visto la luce la cassetta per Joy De Vivre (Ops_ci), va dunque sottolineato il fatto che i due non stanno mai fermi, hanno ancora quella voglia e quella “urgenza” di guardarsi attorno, di cambiare (e scoprire) nuove prospettive, ed i più attenti se ne sono accorti. Questo De Occulta Philosophia Vol. 1 (ispirato dal celebre testo cinquecentesco di Agrippa von Nettesheim) conferma tutte le peculiarità del loro percorso, anche se pare di avvertire questa volta una voglia di pestare più duro del solito: l’incipit di “Melancolic Daimon” va giù pesante grazie a corpulente virate aero-techno e “Psicopomp” è una marcia inesorabile e minimale verso lidi poco raccomandabili (forse anche qui c’entra la mitologia). Il secondo lato si fa, se possibile, ancora più deciso nei toni: “Logos” è sempre metronomica ed inesorabile allo stesso tempo, mentre “Aesculapius Dreams” è più distopica, poco definibile, sembra una rilettura electro-techno fatta da un marziano. Per l’ennesima volta, Nicola Buono e Lino Monaco hanno fatto un gran bel lavoro.