Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

LAY LLAMAS / TETUAN, Split Tape

tetuan

Anime affini che s’incontrano. Era inevitabile, data la forte comunanza stilistica tra la sigla di Nicola Giunta (Lay Llamas) e i marchigiani Tetuan, titolari proprio di Artetetra, che licenzia questa cassetta in sole cento copie. Nicola questa volta percorre la lunga distanza, occupando tutto il primo lato con una composizione più estesa e articolata del solito, che sa di deserto e di miraggio psichedelico in crescendo, simile a una perdita di coscienza. Si fa aiutare dal fido Andrea Davì (già nei Beautiful Bunker) e da Marco Bernacchia, meglio conosciuto come Above The Tree, e il risultato non può non ricordare certi Futuro Antico più ritmici, o addirittura Ariel Kalma.

Il quartetto marchigiano, invece, ci coinvolge in una rincorsa a perdifiato sempre desertica, tra le chitarre e le ritmiche tribali di “Juju” e la passeggiata drogata ed in souplesse di “Lame Rosse”: immaginate di trovarvi di fronte a un ensemble di musicisti che suonano senza fare il minimo caso a ciò che li circonda, come se fosse una sorta di trancedelia meditabonda. Affezionati alla cassetta e amanti di sonorità particolarmente “fuori dal tempo” sono i benvenuti.