Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

LAWRENCE ENGLISH, Wilderness Of Mirrors

Lawrence English

“Wilderness of mirrors” (desolazione di specchi? Foresta di specchi? In rete ho trovato entrambe, ma sarei per la seconda) proviene dalla poesia “Gerontion” di Eliot ed è stata riutilizzata da James Jesus Angleton (un capo della CIA ai tempi della Guerra Fredda) come metafora del suo mestiere, nel quale non si sa mai chi hai davanti, se ti sta dicendo la verità e perché eventualmente te la sta dicendo. Nel caso del disco di Lawrence English – vale lo stesso discorso per i lavori di Pietro Riparbelli – il suono di partenza (un field recording, ma anche uno strumento), trasfigurato digitalmente, può essere scambiato per qualcosa d’altro. Questo significa giocare sulla percezione e in qualche modo fabbricare per chi ascolta un luogo immaginario (Imaginary Country, come in Tim Hecker), in parte ingannandolo, in parte facendogli capire che è tutto troppo sfocato e vago per non essere uno strano sogno. L’uomo, poi, ha terminato quest’album dopo aver collaborato con Ben Frost ad A U R O R A, quindi ecco che, rispetto al ricordo che si può aver di lui, il suo impatto – talvolta anche percussivo – ora è a tratti devastante. Infatti, al di là di grosse elucubrazioni, Wilderness Of Mirrors può essere visto “semplicemente” come un disco ambient/noise scuro – allo stesso tempo pericoloso e seducente – nel quale smarrirsi, fluttuando o precipitando a seconda dei casi. È un tipo di sound – alla fine della fiera – al quale è abituato chi in questi anni ha deciso di approfondire determinati generi “sperimentali”, ma rimane un bel viaggio.