Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

HYSM?DUO, All Impossible Worlds

hysm1

Jacopo Fiore e Stefano Spataro tornano con questo All Impossible Worlds a incendiare orecchie e palchi. Fieri del loro ripescaggio tra gli scarti del noise di marca Novanta – ma mai troppo compromessi con esso, visto che si prendono la briga di inserire imprendibili parti jazzate – provano a dare nuova forma a quei canoni con una naturalità che ancora oggi sorprende, ma converrete col sottoscritto che di album del genere ne sono usciti tanti, vero? Eppure, quando ascolti una “First And Second Hypothesis” un po’ ti commuovi lo stesso, ben sapendo, va ribadito, che stai sentendo un aggiornamento di certe uscite Touch And Go e Skin Graft (come in “Green Flesh”, per dire), solo che il duo ha quella propensione alla melodia che è peculiarità tutta mediterranea. Il secondo lato accende micce ancor più potenti con l’articolato fuoco incrociato di “I Want To Hug Everything”, dove si dà notevole prova di perizia strumentale, avallata ancor di più dalle svisate “avant-prog” della finale “Death And Dreams” dove, oltre a fare le dovute scintille, appare, non a caso, pure il sax di Andrea Caprara (Jealousy Party, Squarcicatrici). E il cerchio si chiude degnamente.