Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

FULKΔNELLI, FULkΔNELLI

FULkANELLI

Esoterica, oscura e mentale la musica del duo imolese dei FULkΔNELLI (alla batteria il prolifico Paolo Mongardi e alla chitarra Cristian Naldi).

Tre pezzi che sono lunghe espettorazioni e altrettante rielaborazioni nero pece del canone metallico tanto in voga negli ultimi anni. Il disco, però, non è facilmente catalogabile: non è drone metal, non è solo space rock nerboruto, non è ambient carica di minacciose incombenze riversate sulle orecchie degli ascoltatori. Allo stesso tempo è un po’ tutte queste cose, ma se vogliamo ancora più immerse in un angoscioso stato mentale (come quello che alberga nella trance mefistofelica di certi Æthenor). Del resto, i venti minuti di “ALAMBIkkO” sono piuttosto sintomatici, tra ossessive pennellate di chitarra, il drumming free e la base che rigurgita detriti come una discarica satura da troppo tempo (quel finale mostruoso, poi, dimostra la foga potente dei due). I pezzi restanti non sono da meno: “kOMPASSO” frana che è un piacere e reitera fino allo sfinimento i fraseggi chitarristici che Naldi sembra controllare con discreta sicurezza. “INkIOSTRO”, dal canto suo, somiglia tanto a un mare nero che fatica a mantenere a galla pesanti spettri post-rock.

I FULkΔNELLI dimostrano di sapere quello che fanno, e con questo esordio confermano che da queste parti (pensate all’Italietta d’oggi dei ragazzi che scaricano una marea di file e si perdono piccoli tesori come questo pensando forse più al look che alla sostanza) si fa sul serio. Ci auguriamo presto un seguito.