Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

DISCOMFORT, Worst

DISCOMFORT, Worst

Il secondo album dei Discomfort mostra una consapevolezza maggiore. In questo caso la band veneziana ha il pieno controllo di ciò che fa e sette tracce sono più che sufficienti per dimostrarlo. Ascoltare i primi fischi di “Cycle Of Annihilation” non solo introduce a un diabolico darkened hardcore, ma il pezzo, il picco acido dell’album, è anche quello che dal vivo fa dare più pugni in aria, figurarsi lo stage-dive… Eppure esistono anche parti più grezze, dedite al malumore e al disagio, come “Scream Cutter”, una violenta rissa con la chitarra che punta dritta al naso. La scazzottata continua anche in “Gange”, che consolida il tipico alternarsi fra blastbeat e parti ritmate, ormai uno stile preciso del gruppo, che a mio avviso pensa molto proprio a come i brani possano rendere live. Non stupisce infatti che i concerti dei Discomfort siano sempre distruttivi: negli ultimi che ho visto (Swamp Fest e VExHC Fest) la band aizzava degli tsunami di persone a fare il disastro. Un’altra perla è “MCCCXII”, della quale esiste anche un video suggestivo, che gioca sulla pazzia hardcore che si quieta, diventando una “ballata” mortale, ma solo per risollevarsi in mezzo alla polvere e diventare un tornado punk. Disco ben prodotto che segna la maturità dei Discomfort, i quali non per nulla stanno sempre più facendo parlare di loro.